Přejít k obsahu
  • Pracovní příležitosti
  • Služby pro firmy
    • IT Recruitment
      • Kybernetická bezpečnost
    • Nábor zaměstnanců
    • Agenturní zaměstnávání
    • Executive Search
    • Outplacement
  • Insights
  • O nás
  • Kontakt
Menu
  • Pracovní příležitosti
  • Služby pro firmy
    • IT Recruitment
      • Kybernetická bezpečnost
    • Nábor zaměstnanců
    • Agenturní zaměstnávání
    • Executive Search
    • Outplacement
  • Insights
  • O nás
  • Kontakt

eng

Search
Close this search box.

CZ

Search
Close this search box.
  • Pracovní příležitosti
  • Služby pro firmy
    • IT Recruitment
      • Kybernetická bezpečnost
    • Nábor zaměstnanců
    • Agenturní zaměstnávání
    • Executive Search
    • Outplacement
  • Insights
  • O nás
  • Kontakt
Menu
  • Pracovní příležitosti
  • Služby pro firmy
    • IT Recruitment
      • Kybernetická bezpečnost
    • Nábor zaměstnanců
    • Agenturní zaměstnávání
    • Executive Search
    • Outplacement
  • Insights
  • O nás
  • Kontakt

Insights

  • 18. 04. 2023

Chystané změny v legislativě agenturního zaměstnávání, o kterých jste možná nevěděli

Domů > Insights > Chystané změny v legislativě agenturního zaměstnávání, o kterých jste možná nevěděli

Vláda projednává novelizaci zákona 262/2006 Sb., který bude z našeho pohledu největší legislativní změnou v agenturním zaměstnávání od roku 2004.

Ministerstvo práce a sociálních věcí od konce roku 2022 připravuje novelizaci Zákoníku práce, která mimo jiné omezí možnosti služby agenturního zaměstnávání.

Jako členové Asociace poskytovatelů personálních služeb (APPS) jsme chystanou novelizaci připomínkovali a navrhovali určité úpravy a výjimky tak, aby uživatele této služby změna zákona nediskriminovala.

O jaké změny v zákoníku práce se jedná?

Z hlediska problematiky agenturního zaměstnávání se nám jedná především o paragrafy 307b a 307c.

  • MPSV navrhuje zavést opatření, které by zabraňovalo opakujícím se přidělením téhož zaměstnance přesahujícím 3 roky. V § 307b se dosavadní text označuje jako odstavec 1 a doplňuje se odstavec 2, který zní:
    • „(2) Agentura práce a uživatel jsou povinni zajistit, aby dočasné přidělení zaměstnance k výkonu práce u téhož uživatele nepřesáhlo dobu 3 let v rámci období 5 let. Pro účely posouzení doby 3 let se jednotlivé doby dočasných přidělení sčítají; to neplatí, jestliže od skončení předchozího dočasného přidělení zaměstnance k výkonu práce u téhož uživatele uplynula doba 3 let.“.
  • Zcela nový je paragraf 307c, který je navržen v tomto znění:
    • „Je-li pracovní smlouva nebo dohoda o pracovní činnosti mezi agenturou práce a zaměstnancem, jejíž součástí je ujednání o dočasném přidělení zaměstnance k uživateli, sjednána na dobu určitou, která je vymezena dobou dočasného přidělení zaměstnance k uživateli, a má-li dočasné přidělení skončit předčasně, nesmí skončit dříve než nejméně 14 kalendářních dnů po dni, v němž bylo jeho skončení oznámeno zaměstnanci.“.

 

Připomínky a rozpory ze strany APPS

„V připomínkovacím procesu jsme se v rámci APPS snažili navrhované změny alespoň zmírnit. V paragrafu 307b jsme usilovali o zkrácení doby uplynutí od výkonu práce u téhož zaměstnance pod tři roky, u 307c o snížení období, kdy nesmí pracovněprávní vztah skončit z dříve než nejméně 14 kalendářních na alespoň 10 dní.“ uvádí Michal Kořínek, generální ředitel GIT. Jak poukazuje i viceprezidentka APPS, Gabriela Hrbáčková, přetržkové období mezi zaměstnáními 3 roky nemá žádná jiná země – například Německo má 3 měsíce a Slovensko 6 měsíců.

Ministerstvo práce a sociálních věcí bohužel na naše připomínky nereflektovalo. Podrobnosti k tomu, jak probíhalo připomínkování, uvádí například Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky (AMSP ČR), která je také jedním z partnerů v legislativním procesu, v tiskové zprávě https://amsp.cz/mpsv-pripravuje-zmeny-v-zakoniku-prace-pripominky-partneru-mu-nejsou-vhod/.

Všechny naše připomínky MPSV zamítlo. Podařilo se však alespoň stihnout šibeniční termín pro podání rozporu. APPS spolu se Sdružením pro zahraniční investice – AFI, AMSP ČR, Unií zaměstnavatelských svazů (a dalšími) je v kontaktu s klíčovými legislativci a stále doufáme, že bude ještě prostor o finální podobě zákona jednat. Jsme přesvědčení, že tak, jak je nyní napsaná, není výhodná ani pro zaměstnavatele, ale ani pro zaměstnance.

Další články

zaměstnávání mladistvých 2025

Zaměstnávání mladistvých v roce 2025: Co je nového a co se nemění?

Nové podmínky u výpovědí: co a jak se změní?

Nové podmínky u výpovědí v roce 2025: co se změní?

Novinky ve zkušebce: co a jak se mění

Novinky ve zkušebce: co a jak se mění

Rozhlížíte se po zajímavých příležitostech?

Každý den zveřejňujeme nové kariérní výzvy u top firem na trhu.

Pracovní příležitosti

Odebírejte newstetter

PrevMagda Ptáčková: Lidi jsou tím, co dělá z GIT srdcovou společnost
Státní příspěvek na kurzy od MPSVNext
git_logovyrez_bila
  • Nabídky práce
  • Služby
  • Insights
  • O nás
  • Kontakt
  • Nabídky práce
  • Služby
  • Insights
  • O nás
  • Kontakt
  • Ochrana osobních údajů
  • Whistleblowing
  • Cookies
  • Ochrana osobních údajů
  • Whistleblowing
  • Cookies
Linkedin-in Facebook-f

Kancelář Praha

  • Fügnerovo nám. 1808/3
    120 00 Praha 2
  • +420 270 005 480
  • office@gitisit.cz

Kancelář Brno

  • Dvořákova 13
    602 00 Brno
  • +420 739 015 920
  • brno@gitisit.cz